24.04.07. Hrvatski potrošači traže etičke proizvode

| More

Error:

Povodom Svjetskog dana laboratorijskih životinja Prijatelji životinja objavljuju rezultate istraživanja i novu hrvatsku crno-bijelu listu tvrtki

Udruga Prijatelji životinja povodom Svjetskog dana laboratorijskih životinja (24.04.) objavljuje rezultate nezavisnog istraživanja Spem komunikacijske skupine prema kojem se 83,3 posto građana slaže s tvrdnjom da bi kozmetički proizvodi i proizvodi namijenjeni čišćenju trebali imati oznaku jesu li testirani na životinjama, a 73,7 posto građana bi radije odabralo proizvode koji nisu testirani na životinjama.

Kao članica Europske koalicije za prestanak pokusa na životinjama (ECEAE) udruga Prijatelji životinja objavila je i novu, znatno strožu, listu tvrtki koje testiraju ili ne testiraju svoje proizvode i njihove sastojke na životinjama, koja se može naći na web portalu Udruge www.prijatelji-zivotinja.hr i redovitim informativnim štandovima Udruge.

Kupnjom cruelty-free, odnosno etičkih proizvoda može se pomoći u spašavanju milijuna životinja koje se truju, osljepljuju i ubijaju svake godine kako bi na njima ispitivali šampone, sredstva za čišćenje, kozmetiku, sprejeve za kosu i druga sredstva osobne higijene te ona koja se koriste u kućanstvima. Ovi testovi nisu obvezni zakonom i često daju netočne rezultate koji navode na pogrješne zaključke - čak i ako je proizvod oslijepio životinju, može vam se ponuditi da ga kupite. Iako je veliki broj tvrtki odlučilo ne testirati na životinjama, neke od korporacija i dalje ubrizgavaju kemikalije u želudac i kapaju u oči životinja.

Prijatelji životinja nude građanima informacije o politici testiranja tvrtki koje proizvode kemijska sredstva za pranje i dezinfekciju predmeta opće uporabe te kozmetičke proizvode i njihove sastojke.

Udruga Prijatelji životinja na bijeloj listi nudi informacije o etičkim tvrtkama koje ne testiraju svoje gotove proizvode niti njihove sastojke na životinjama i koje paze da sastojci koje nabavljaju nisu testirani na životinjama. Prijatelji životinja pozivaju građane da takve tvrtke podrže kupujući samo njihove proizvode.

Na sivoj listi nalaze se informacije o onim tvrtkama koje se na upit udruge Prijatelji životinja nisu u potpunosti ili djelomice očitovale o politici testiranja svojih proizvoda i njihovih sastojaka ili ne paze na sastojke koje nabavljaju za svoju proizvodnju. Prijatelji životinja upozoravaju građane da je kupnja proizvoda ovih tvrtki na vlastitu savjest i odgovornost.

Crna lista nudi informacije o neetičkim tvrtkama koje testiraju svoje gotove proizvode i/ili njihove sastojke na životinjama i/ili nabavljaju sastojke koji su testirani na životinjama. Prijatelji životinja pozivaju građane da takve tvrtke bojkotiraju ne kupujući njihove proizvode.

Hrvatskim Zakonom o zaštiti životinja zabranjena su testiranja na životinjama kemijskih sredstava za pranje i dezinfekciju predmeta opće uporabe, istraživanja ili razvoja sastojaka, kombinacija sastojaka i gotovih kozmetičkih proizvoda. Međutim, to ne znači da su svi proizvodi hrvatskih tvrtki etički ispravni jer se testiranja za hrvatske tvrtke mogu obavljati u inozemstvu ili pak sastojci koje hrvatske tvrtke nabavljaju mogu biti testirani na životinjama. Stoga hrvatske tvrtke, da bi se našle na bijeloj listi, moraju osim propisane zakonske zabrane paziti i da sastojci koje sami ne proizvode već ih nabavljaju nisu tetirani na životinjama.

Etički osvješteni građani koji ne žele koristiti proizvode koji su bili testirani na životinjama trebaju informaciju o načinu testiranja gotovih proizvoda i njihovih sastojaka. Ukoliko tvrtka, koja proizvodi gotove proizvode, ne proizvodi sama i sastojke već ih nabavlja od dobavljača, u tom slučaju treba voditi brigu da niti jedan sastojak nije na bilo koji način i od bilo kojeg dobavljača testiran na životinjama. Tek tada može se reći da je njihov konačni proizvod uistinu etičan, odnosno da nije bio testiran na životinajma. Tvrtke su dužne takvu informaciju pružiti građanima.

Najbolji način borbe protiv okrutne prakse testiranja na životinjama jest upravo utjecaj potrošača, čije mišljenje može dovesti do potpune zakonske zabrane testiranja ali i prodaje proizvoda testiranih na životinjama.

Error:

Web reference

Facebook preporuke

Preporučujemo AVALON web hosting