20.05.06. Slijepi zbog ljepote?

| More

Prijatelji životinja prikazom okrutnih testiranja na očima kunića obilježavaju desetu obljetnicu Svjetskog dana bojkota Proctera & Gamblea

Zbog pohlepe za profitom, tvrtka Procter & Gamble (P&G) godišnje patentira oko 20.000 novih kemijskih sastojaka, kako bi plasirali na tržište 'nov' i 'poboljšan' proizvod. Ariel, Max Factor, Lenor, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Herbal Essences... ulijevaju se u oči i nanose na izbrijanu kožu životinja, a rezultat pokusa su infekcije, krvarenja, sljepoća, mučna smrt i preko 43 milijarde dolara godišnje krvave zarade.

Iako postoje brojne alternativne metode kojima je do sada već 8000 kozmetičkih sastojaka testirano i pušteno u prodaju kao bezopasno za ljudsko zdravlje, P&G rutinski nastavlja na životinjama užasna, zastarjela i nepotrebna testiranja kozmetike, sredstava za čišcenje i hrane za kućne životinje. Takva testiranja nisu zakonski obvezna, a stotine etičkih tvrtki koristi pouzdanije i sigurnije neživotinjske metode testiranja.

Prijatelji životinja će se akcijom na Svjetski dan bojkota P&G-a, u subotu, 20. svibnja 2006., u 11 sati na Trgu bana Jelačića, pridružiti više od preko 150 organiziranih prosvjeda diljem svijeta. Kako bi potaknuli javnost da ne ostane slijepa na patnju životinja, aktivisti će slikovito prikazati tzv. Draize test iritacije oka, u kojem se u oči kunića kapaju kemikalije, a potom se u razdoblju od nekoliko tjedana prate promjene u oku - krvarenje, razjedena rožnica i sljepoća. Životinjama se pritom ne daju nikakva sredstva za olakšavanje boli.

P&G lobirao je kako kalifornijsko zakonodavstvo ne bi zabranilo sramotan Draize test te kako bi zaustavio zabranu testiranja kozmetike na životinjama u EU. Austrija, Nizozemska, Njemačka i Belgija već su zabranile testiranje kozmetike na životinjama, a Danska i Švedska zabranile su prodaju kozmetike koja sadrži sastojke testirane na životinjama. Europski parlament donio je odluku kojim se od 2009. u zemljama Europske unije zabranjuje većina testiranja kozmetike na životinjama kao i prodaja u EU kozmetike koja je drugdje testirana na životinjama.

Iako P&G krije kako izgledaju pokusi koje vrše, razotkriveno je da je potpuno nepotrebno ponovio ispitivanja iritacije kože na životinjama za sastojak praška za rublje. Za tu je kemikaliju nakon brojnih ispitivanja na ljudima dragovoljcima ustanovljeno da je sigurna i koristi se već nekoliko godina. U testovima prisilnog udisanja koji su uzrokovali tešku i trajnu ozljedu pluća, neke su životinje umrle prije kraja testa zbog nedostatka osnovne brige, poput nedavanja vode. P&G se zalaže za masovni program testiranja toksičnosti i smrtonosne doze, koji uključuju zabijanje igle u dušnik životinje, prisilno hranjenje velikim dozama tvari i njihovo utrljavanje u obrijanu kožu. Također, P&G je uključen u pokuse s genetički manipuliranim miševima, kojima je višekratno ubrizgavanje u tijelo i nos sastojaka za proizvode poput tekućih prašaka za rublje, njegu kože i kose i sl., uzrokovalo oštećenje, ispunjavanje krvlju i konačno upalu pluća.

P&G odbija prestati s okrutnim pokusima i tako povećati sigurnost svojih proizvoda. Samo 1996. godine P&G je potrošio 5,1 milijardu dolara na reklamiranje, što je u oštroj suprotnosti s 64 milijuna dolara za koje P&G tvrdi da ih je potrošio u proteklih 14 godina za razvijanje alternativnih metoda testiranja!

Velik dio javnosti zna kako su testiranja kozmetike i sredstava za čišćenje potpuno neopravdana. Pozivamo potrošače da zaustave patnju životinja bojkotirajući tvrtke koje nastavljaju ubijati životinje zbog profita te da podrže tvrtke koje ne testiraju na životinjama.

Zagreb, 20.05.2006.
Slijepi zbog ljepote (1)
Slijepi zbog ljepote (2)
Slijepi zbog ljepote (3)

Varaždin, 24.06.2006.
Slijepi zbog ljepote - Varaždin 1
Slijepi zbog ljepote - Varaždin 2
Slijepi zbog ljepote - Varaždin 3

Također pogledajte

Akcije

Reakcije, zahtjevi i prijave

Web reference

Facebook preporuke

Preporučujemo AVALON web hosting