Istraživanje javnog mnijenja

| More

Naručitelj:
Udruga Prijatelji životinja
Luka Oman, predsjednik udruge
Zagreb

Izvođač:
Spem Komunikacijska skupina Zagreb d.o.o.
Ksenija Oletić, direktorica
Zagreb

Osnovni podaci o istraživanju

Broj anketiranih: 1000

Uzorak:
Opća javnost (građani Hrvatske iznad 15 godina); slučajni sistematični uzorak na osnovi telefonskog imenika Republike Hrvatske 2001. u kombinaciji kvotnog uzorka (po županijama, spolu i starosti).

Standardna greška uzorka
za N=1000 je +/-3,1%

Obrazloženje:
Standardna greška uzorka za N=1.000 i kod 95-postotnog stupnja povjerenja je +/- 3,1%. To znači da bi rezultati istraživanja u 95 ponovljenih istraživanja od njih 100 (pri istoj veličini uzorka) bili različiti od trenutačnog istraživanja za najviše +/- 3,1%.

Sažetak

Udruga Prijatelji životinja je veoma prepoznatljiva u javnosti, za nju je čulo više od 80 posto anketiranih. Isto su tako prepoznate i akcije koje su proveli aktivisti udruge. Naime, 70 posto anketiranih čulo je za akciju 'Prosvjed protiv krzna', 65 posto anketiranih čulo je za akciju 'Spašavanje beaglova s Veterinarskog fakulteta', 60 posto anketiranih čulo je za akciju 'Vlatka Pokos-sramota Hrvatske', nešto manje od polovice anketiranih čulo je za akciju 'Zabrana kolinja', a 40 posto anketiranih čulo je za akciju 'Obitelj na more, pas na ulicu'.

Devet posto anketiranih izjasnilo se da ne podržava vegetarijanstvo, a gotovo 58 posto anketiranih izjavilo je da podržava vegetarijansko, ali osobno ne bi mogli biti vegetarijanci. Skoro trećina anketiranih podržava vegetarijanstvo i možda bi mogli postati vegetarijanci, dok se 3,7 posto anketiranih izjasnilo kao vegetarijanci.

Anketirani su među ostalim odgovarali i na pitanja o uzgoju i nošenju krzna. Čak 52 posto anketiranih u potpunosti se slaže da je u Hrvatskoj potrebno zabraniti uzgoj životinja za krzno, a njih 21 posto slaže se s tom tvrdnjom, što znači da se 73,7 posto anketiranih slaže ili u potpunosti slaže s tom tvrdnjom. Sa druge strane samo 12,2 posto ne slaže se ili se u potpunosti ne slaže s tom tvrdnjom.

Skoro 60 posto anketiranih slaže se ili u potpunosti se slaže s tvrdnjom da je nošenje krzna sramotno i neetički, a oko 20 posto anketiranih ne slaže se ili se uopće ne slaže s tom tvrdnjom.

Izuzetno visoki postotak anketiranih, njih 86,8 posto slaže se ili u potpunosti se slaže s tvrdnjom da je osobe koje zlostavljaju životinje potrebno kazniti ako treba i zatvorskom kaznom, dok se sa druge strane s tim ne slaže ili u potpunosti ne slaže samo 6,7 posto anketiranih.

Isto tako, 83,3 posto anketiranih slaže se ili u potpunosti se slaže s tvrdnjom da bi kozmetički proizvodi i proizvodi namijenjeni čišćenju trebali imati oznaku jesu li testirani na životinjama, a 73,1 posto anketiranih slaže se ili se u potpunosti slaže s tvrdnjom da su pokusi na životinjama neetički i da bi ih trebalo zabraniti.

U Zagrebu, 23. siječnja 2007.

Anketna pitanja:

Prepoznatljivost udruge Prijatelji životinja

Prepoznatljivost akcija

Odnos prema vegetarijanstvu

Biti vegetarijanac znači da je potrebno kupovati skuplju hranu

Između dva proizvoda (npr. kozmetike i slično) iste kvalitete i iste cijene ja osobno radije bih odabrao onaj koji nije testiran na životinjama

Osobe koje svoje životinje zlostavljaju potrebno je kazniti ako treba i zatvorskom kaznom

Vegetarijanstvo je zdrav način života

Nošenje krzna sramotno je i neetički

U Hrvatskoj bi se ponuda za vegetarijance trebala poboljšati (više restorana, više dućana)

Trebalo bi jesti manje mesa i mesnih proizvoda

Kozmetički proizvodi i proizvodi namijenjeni čišćenju trebali bi imati oznaku jesu li testirani na životinjama

Pokusi na životinjama neetički su i trebalo bi ih zabraniti

U Hrvatskoj je potrebno zabraniti uzgoj životinja za krzno

Svi proizvodi bi trebali imati oznaku da li su primjereni za vegetarijance/vegane

Kupovao bih biljno mlijeko (sojino, zobeno ili rižino) kad bi bilo pristupačnije cijenom

Vegetarijanci imaju pravo na vegetarijanski obrok u javnim institucijama (npr. bolnicama, studentskim menzama)

Kupovao bih biljne paštete i salame kad bi bile pristupačnije cijenom

Svakodnevno raste broj vegetarijanaca u Hrvatskoj

Analiza po grupama - cluster analiza

Demografski podaci

Vezane teme

Također pogledajte

Akcije

Web reference

Facebook preporuke

Preporučujemo AVALON web hosting