Savjeti za bolju fluktuaciju životinja u skloništu
Prenosimo savjete za jedinice lokalne samouprave i skloništa kako bi postigli što bolju fluktuaciju životinja u skloništima te povećali broj udomljavanja
- iskoristiti prednosti Interneta, pogotovo društvenih mreža (Facebook, Instagram, Snapchat), kako bi se predstavili psi i van samog skloništa skloništa. Dirljive priče i lijepe fotografije čine veliku razliku te djeluju poticajno na građane da volontiraju ili udome životinju
- promovirati kumstvo psima koji trebaju udomljavanje – građani izaberu nekog od pasa u skloništu za kumstvo te se zauzmu za tog psa, prije svega financijskom podrškom ili izvođenjem u šetnju
- iskoristiti druga događanja u gradu/općini da se promoviraju psi za udomljavanje, kao i rad ustanove i udruga koje nemaju veze sa zaštitom životinja, ali mogu pomoći
- pronalazak smještaja za pse kod privremenih udomitelja - ako netko od građana ima uvjete i želi privremeno čuvati psa do trajnog udomljenja, može sklopiti ugovor sa skloništem o privremenom udomiteljstvu, što znači da pas i dalje glasi na sklonište, ali je sklonište dalo tog psa privremenom udomitelju na privremenu skrb. Sve mora biti evidentirano i pod nadzorom (članak 55. Zakona o zaštiti životinja)
- akcija udomljavanja životinja - kako bi sklonište imalo fluktuaciju, bilo bi poželjno raditi medijske akcije koje pozivaju na udomljavanje pasa iz skloništa. To može biti samo dopis lokalnim medijima od strane grada/općine, ali bolje je da to bude neko događanje, npr. posjet gradonačelnika/načelnika skloništu, neki informativni štand ili jednostavno akcija na glavnom gradskom trgu poput susreta djece i pasa spremnih za udomljavanje i slično
- dopuštanje da se postavi štand skloništa na baš svakom događanju koje JLS organizira, bez obzira na tematiku (kino projekcija, kazalište, politički skup, piknik, sportsko događanje i sl.)
- svakodnevni oglasi za udomljavanje u lokalnim medijima (nekoliko puta mjesečno da se oglasi nekoliko životinja, odnosno, ovisno koliko se često nešto tiska, ali Facebook objave bi mogle (trebale) biti konstantne i učestalije.
- korištenje radio postaja JLS - osnivanje emisije koja bi išla barem jednom tjedno (da postane zaštitni znak) i senzibilizirala javnost o temama zaštite životinja i odgovornog skrbništva; onda se životinje oglašavaju i na Facebook stranici radio postaje i oni sudjeluju u udomljavanju.
- poticanje građana na udomljavanje umjesto kupnje životinja besplatnom vrećom hrane za svakog udomitelja, nekom povlasticom, bonom i slično.
- dijeljenje letaka po školi s fotografijama pasa koje treba udomiti zajedno s pozivom djeci da posjete sklonište, da volontiraju u skloništu šetanjem pasa i pomognu u promociji udomljavanja određenog psa i tako dalje
- izgradnja vlastitog skloništa ili barem stvaranje preduvjeta za postizanje istog (novi Pravilnik o skloništima trebao bi izaći za otprilike dva mjeseca i znatno pojednostaviti uvjete)
- rad na prevenciji, odnosno na detaljnoj kontroli mikročipiranja svih pasa
- subvencioniranje kastracije/sterilizacije i propisivanjem trajne sterilizacije kao obavezne metode kontrole razmnožavanja gradskom/općinskom Odlukom o načinu i uvjetima držanja kućnih ljubimaca
- surađivanje s pojedincima, udrugama i veterinarskim stanicama u akcijama kastracije slobodnoživućih mačaka
Objavljeno: svibanj 2018.