Prvi korak Kine prema prekidu testiranja kozmetike na životinjama

| More

Kineske udruge za zaštitu životinja vesele se napretku kampanje Be Cruelty-Free China jer bi 10.000 životinja godišnje moglo biti spašeno od testiranja

Kina je poduzela korak bliže prestanku okrutnih testiranja kozmetičkih proizvoda na životinjama. Od 30. lipnja 2014. više nije zakonski obavezno testiranje na životinjama za obične kozmetičke proizvode koji se proizvode i prodaju u Kini. Promjena dolazi nakon dvogodišnjeg truda putem kampanje Be Cruelty-Free China pekinškog tima organizacije Humane Society International i njihovih kineskih partnera koji se bore za životinje.

U Dalianu u Kini, članovi kampanje Be Cruelty-Free ovu su izmjenu obilježili upečatljivim uličnim događanjem koje je uključivalo slike stotinu kunića u realnoj veličini. U Pekingu je poslano pismo kineskoj Upravi za hranu i lijekove, koje su potpisali Humane Society International i preko dvadeset kineskih udruga za zaštitu životinja. U pismu je izraženo zadovoljstvo zbog ukidanja nepotrebne obaveze testiranja kozmetičkih proizvoda na životinjama, smatrajući to jednim od ključnih trenutaka u kineskom napretku prema pristupima sigurnijem testiranju u 21. stoljeću.

U Hong Kongu, korporativna podrška kampanji Be Cruelty-Free, LUSH Cosmetics, slavila je raznim događanjima u trgovinama i flashmob-akcijom s temom kunića. U Ujedinjenome Kraljevstvu svjetski poznata violinistica i strastvena zagovarateljica životinja, Vanessa Mae, poslala je poruku podrške kojom je obilježila ovu prigodu.

Dr. sc. Peter Li, HSI-ov savjetnik o kineskoj politici testiranja, izjavio je: ''Ovo je za Kinu važan prvi korak u udaljavanju od okrutnih i nepouzdanih testiranja kozmetičkih proizvoda na životinjama. Naša kampanja Be Cruelty-Free ide prema tom preokretu, no znamo da nas čeka još puno rada prije nego se ukinu sva testiranja kozmetike na životinjama u Kini. Donijevši ovu izmjenu, Kina je prihvatila globalni trend koji teži kozmetici nastaloj bez okrutnosti i to je iznimno važno.''

Procjenjuje se da je dosad u Kini svake godine testiranjima za kozmetiku bilo podvrgnuto između 100.000 i 300.000 kunića, zamoraca, miševa i drugih životinja. Ako svaka kvalificirana tvrtka iskoristi mogućnost ove odluke, godišnje bi se u Kini moglo spasiti do približno 10.000 životinja. Tijekom testiranja kozmetike, životinjama se kemikalije kapaju u oči, stavljaju na kožu ili ih silom hrane golemim, smrtonosnim dozama. Osim što ovakva testiranja uzrokuju patnju životinja, većina ih je također nepouzdana u predviđanju stvarnih pojava kod ljudi.

Peter Li izjavio je kako je sljedeća faza kampanje HSI-a da se izmjena odluke o testiranju na životinjama donese i za inozemnu, uvezenu kozmetiku te da se ukine nasumično dodatno testiranje za proizvode koji se već nalaze na tržištu.

Li kaže: ''Znamo da će sada mnoge tvrtke koje ne podržavaju okrutnost prema životinjama htjeti prodavati svoje proizvode u Kini, no moraju biti oprezne. Kina će gotovo sigurno povećati nadzor i testiranje proizvoda koji su već na tržištu. Zbog toga još nije moguće da takve tvrtke proizvode i prodaju svoje proizvode u Kini bez rizika da njihovi proizvodi neće biti ukapani kunićima u oči ili silom nagurani miševima u grlo. Odlučni smo u svojoj odluci da prekinemo svu takvu patnju i izmjena ove odluke korak je u pravome smjeru, no još nismo stigli na cilj.''

LUSH, zagovaratelj proizvodnje i prodaje proizvoda nastalih bez okrutnosti prema životinjama i podrška kampanji Be Cruelty-Free, ne prodaje svoje proizvode u Kini jer se testiranje na životinjama protivi njihovoj strogoj poslovnoj politici.

Hilary Jones, direktorica etičkog pristupa u LUSH-u, izjavila je: ''LUSH je vrlo zadovoljan promjenom koju su kineske vlasti donijele vezano za testiranje proizvoda koji se proizvode u Kini. Nadamo se da je ovo prvi korak prema zakonu koji će omogućiti potpuno ukidanje testiranja na životinjama. LUSH i mnoge druge tvrtke koje se protive okrutnosti prema životinjama nažalost i dalje ne mogu poslovati u Kini jer ova odluka ne omogućava da proizvodi dođu na tržište bez ikakvih testiranja na životinjama. Nadamo se daljnjim poboljšanjima zakona na ovom području, što će staviti Kinu uz bok Europi i omogućiti kineskim proizvođačima kozmetike ulazak na europsko tržište, a nama mogućnost da radimo u Kini u potpunosti bez okrutnosti.''

Testiranje kozmetike na životinjama u Kini nakon 30. lipnja 2014. godine:

• Strani uvezeni obični* kozmetički proizvodi – i dalje stoji obaveza testiranja na životinjama.
Obični* kozmetički proizvodi koji se proizvode u Kini – testiranje na životinjama više nije obavezno.
Strani uvezeni i kozmetički proizvodi proizvedeni u Kini koji su namijenjeni za posebnu uporabu** – i dalje stoji obaveza testiranja na životinjama.
Obični kozmetički proizvodi proizvedeni u Kini, a namijenjeni isključivo za izvoz – nikad nije postojala obaveza testiranja na životinjama.
Bilo koji kozmetički proizvodi kupljeni u Kini putem inozemne internetske stranice – nikad nije postojala obaveza testiranja na životinjama.

*Obični kozmetički proizvodi uključuju šminku, parfeme te proizvode za njegu kože, kose i noktiju.

** Kozmetički proizvodi za posebnu uporabu uključuju boje za kosu, proizvode za trajnu ondulaciju, proizvode za rast kose, dezodoranse, kreme za sunčanje, kreme za izbjeljivanje kože i ostale proizvode koji na etiketi imaju naznačenu posebnu svrhu.

HSI će nastaviti rad s kineskim službenicima kako bi povećali pristup i prihvaćanje boljih metoda testiranja koje ne uključuju životinje. U svibnju 2014. godine HSI, Humane Society iz SAD-a i Human Toxicology Project Consortium dali su donaciju od 80.000 dolara za financiranje obuke kineskih znanstvenika od strane Instituta za in vitro znanosti o načinima korištenja metode in vitro za testiranje kozmetike umjesto korištenja živih životinja. In vitro i ostale ne-životinjske metode tek su nedavno usvojene u Kini i većina kineskih znanstvenika ima ograničen pristup njima.

Be Cruelty-Free je najveća kampanja na svijetu koja se zalaže za ukidanje testiranja kozmetike na životinjama i ima utjecaj u Australiji, Brazilu, Kanadi, Indiji, Japanu, Koreji, Novom Zelandu, Rusiji, Tajvanu i SAD-u. Neke poznate osobe, kao što su Sir Paul McCartney, Ricky Gervais, Melanie C i Leona Lewis, pristale su biti nositelji i dati potporu kampanji. Kineska veleposlanica kampanje Be Cruelty-Free je slavna kineska filmska glumica Zhu Zhu.

Objavljeno 30.6.2014. godine na web-stranici www.hsi.org.

Popis tvrtki čiji proizvodi i sastojci nisu testirani na životinjama možete naći na Bijeloj listi.

Vezane teme

Ispitavnje na koži zeca [ 16.17 Kb ]Test nadražljivosti kože na zamorcu [ 29.42 Kb ]Draize test

Također pogledajte

Akcije

Reakcije, zahtjevi i prijave

Web reference

Facebook preporuke

Preporučujemo AVALON web hosting