05.02.14. Moda može bez krzna, životinje ne
Đurđica Vorkapić u kampanji Prijatelja životinja 'Za Hrvatsku bez krzna'
- Poznata hrvatska modna dizajnerica poziva na stvaranje inovativne mode bez životinjskoga krzna
Nakon manekenke Petre Friganović koja se uključila u projekt 'Trgovine bez krzna', na odbacivanje krzna u industriji mode poziva i dizajnerica Đurđica Vorkapić. Njezin rad osvaja ne samo inventivnim kreacijama, već i jasnom vizijom mode u kojoj nema mjesta za odjeću od životinjskoga krzna i kože.
Đurđica Vorkapić iz Hippy Gardena u ovogodišnjoj kampanji udruge Prijatelji životinja 'Za Hrvatsku bez krzna', na vizualima koji će se pojaviti u hrvatskim gradovima, poručuje svojim kolegama u modnoj industriji: 'Moda može bez krzna, životinje ne'. Uz nju, zaštitna lica na plakatima su i kunići i činčila. Činčila je prije dvije godine bila napuštena, dok su kunići živjeli u lošim uvjetima te traže topli dom i odgovorne skrbnike. Đurđica je vegetarijanka i skrbnica psa Barike.
Svake godine više od 75 milijuna pasa, mačaka, činčila, tuljana, lisica, kunića i drugih životinja ubija se za proizvodnju krznenih kaputa i krznenih dodataka zbog zahtjeva modne industrije. Ubijanje je potpuno nepotrebno, a životinje doživljavaju strahovitu bol i patnju. Životinje zatočene na farmama pate od rođenja u malim, prljavim kavezima sve do smrti uzrokovane strujnim udarom, lomljenjem vratova ili gušenjem plinom, dok one ulovljene u divljini danima umiru uhvaćene u zamke. Osim što se dobiva ubijanjem životinja, krzno nije niti ekološko jer se za njegovu obradu nemilosrdno troše prirodni resursi, pitka voda i opasne kemikalije.
Svoj angažman za životinje iskorištavane i ubijane zbog krzna Đurđica Vorkapić obrazlaže riječima: 'Svijet mode je svijet stvaranja. Suvremeni svijet podrazumijeva različite napretke i voli se pohvaliti inovativnošću, ali doista niti je napredno, a ponajmanje inovativno, u današnjem civiliziranom društvu koristiti nečije krzno da bi se stvorila dizajnerska kreacija. Kreirati znači stvarati iz svojeg najdubljeg postojanja, znači izvući nešto najljepše iz svojeg bića i dati tome oblik. Današnja industrija nudi bezbroj mogućnosti za naprednu proizvodnju najsuvremenijih tkanina, ujedno i prekrasnog umjetnog krzna, tako da je doista nazadno i primitivno uzeti nečiji život radi osobnog zadovoljstva.'
U Hrvatskoj i svijetu postoje trgovine koje u svojoj ponudi odbijaju držati životinjsko krzno, a popis tih trgovina može se naći na web-stranici Prijatelja životinja i na www.furfreeretailer.com. Projekt 'Trgovine bez krzna', u koji su se dosad uključile modne marke Hippy Garden, Boudoir, Modna kuća MAK, Esprit, Image Haddad, H&M i brojne druge, ostvaruje se u sklopu kampanje 'Za Hrvatsku bez krzna' i u suradnji s koalicijom Fur Free Alliance.
Prijatelji životinja i Hippy Garden pozivaju hrvatske modne brendove da se pridruže projektu 'Trgovine bez krzna' i da zauvijek odbace životinjsko krzno. Đurđica Vorkapić poručuje svojim kolegama: 'Kreacije stvarajte srcem. Ne posežite za nečim što vam ne pripada, ne uzimajte sebi za pravo činiti ono što ne biste željeli da se čini vama, probudite svijest jer jedino tako se dogodi trijumf ljudskog duha.'
Hrvatskim Zakonom o zaštiti životinja, od 1. siječnja 2007. godine zabranjen je uzgoj životinja za krzno, s prijelaznim razdobljem od deset godina, a daljnji cilj kampanje 'Za Hrvatsku bez krzna' jest zabraniti prodaju odjeće i obuće od životinjskoga krzna.
U izradi fotografija i plakata 'Moda može bez krzna, životinje ne' sudjelovali su fotografkinja Mare Milin, Marija Matijašec koja je obradila fotografije, dizajnerica Maja Zaklan iz Dizajn studija Zale, vizažistica Nives Spajić i frizerka Marina Milić. Životinje su iz utočišta udruge Mrkvica.
Projekt je realiziran u suradnji s Fur Free Alliance, a podržali su ga Gradski ured za poljoprivredu i šumarstvo grada Zagreba, Zale, Avalon, Vektor Grupa, Europlakat i Arto.
Vizuali kampanje i popis Trgovina bez krzna mogu se vidjeti na našim stranicama.